Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Föreläsning

Kategori: Allmänt

Jag vill ge min bild om hur det är att vara transsexuell (FTM).
Jag vill berätta om saker i vardagen som är eller har varit jobbigt och ibland ett hinder för mig.
Jag vill förklara vad personer runtomkring kan göra för att visa sitt stöd.
Jag vill öpnna ögonen på folk, för det här är min vardag.
 
 
 
Jag fick en fråga ganska nyligen från en vän, "Du outar ju dig själv as mycket, behövs verkligen det?" 
Jag svarade direkt från hjärtat. Kan jag bara få en person att känna sig trygg med att komma ut och veta var en kan få stöd så är det värt det.
Om jag kan få några människor att förstå hur viktigt stödet och vilken lättnad det är att bli accepterad för den du verkligen är, så är det värt det.
 
 
Hitta vilse- om livet som ung och transsexuell
Den 22 maj kl 17 på bibliotektslabbet i Mölndals centrum. 
Kom och lyssna! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: