Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Jag kan

Kategori: Allmänt

Igår fick jag min första testoinjektion! 

Jag är glad men har också blandade känslor. Mest positivt! Väntar nu på förändringarna! 

Den 28:e var jag på begravning. Det var ingen jag kände väl men det var jätte tungt ändå. Jag kunde bara sitta där med rosen i handen och tänka på att nästa gång är det mamma i kistan. Jag fick inte ordning på tankarna. 
På tisdag kväll fick jag en panikångestattack. 
Tankarna blev för mycket och jag använde inte redskapen jag lärt mig. Jag tappade allt. 

Torsdags blev jag inlagd och i söndags blev jag utskriven. Men det som var värst var läkarsamtalet när jag kom till avdelningen. 

Jag blev kallad transvestit och felkönad. Läkaren sa hon och frågade om vilka kirurgiska ingrepp jag tänkt göra och vilken sexuellläggning jag hade osv. Saker som var helt irrelevanta till varför jag var där. Jag var därför min ångest inte för att jag är transsexuell. 

Idag är det något bättre. Jag är hemma och försöker samla tankarna och använda redskapen jag lärt mig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: