Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

väggar i betong

Kategori: Allmänt

Möt svårigheter och lär dig från dem, fly inte.
När det gör ont så gråt ut, slå inte.
Stanna i nuet, frys inte tiden.

W.Y.G.T.Y.A.

En dag sa jag, "nej nu räcker det! Jag vill inte ha ett självskadebeteende och suicidtankar längre. Jag ska aldrig skada mig mer eller ta livet av mig!"

Jag har inte självskadat på 6 månader. Jag är stolt att jag inte slår i väggar eller gör dumma saker längre. Jag har "verktyg" som jag tar till när det blir svårt nu. Jag har en lista med saker som jag ska göra när jag känner att det blir för mycket. Det det börjar bli kaos. När jag inte kan fokusera. Det är viktigt att göra dem sakerna på listan när jag mår bra för då blir det rutin när jag mår dåligt. Lite som autopilot! 

Hitta dina verktyg och lev i nuet! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: