Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Stanna upp och andas

Kategori: Allmänt

Jag tänker på dig, saknar dig. Du är långt borta men du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Du förstod, lyssnade och trodde på mig. Önskar det kunde vara på ett annat sätt, andra förutsättningar, att det kunde vara vi. Men det går inte. Det gör ont men jag måste inse att det är så. Jag är glad att vi är vänner. 

Just nu känner jag mig son en enhörning. Hittade denna bilden som beskriver läget väldigt bra.

Det är tungt och svårt just nu. Men jag siktar bortom stjärnorna mot något större.
Jag längtar tills jag får flytta in i lägenheten, "bara" 12 dagar kvar. 


Jag kämpar, andas och nu stannar jag upp. Ena foten framför den andra tar jag ett steg i taget. 

Idag har jag haft ett stort leende hela tiden. Jag har vart iväg på mellandagsrea och handlat kläder inför nyår och dem kommer användas vid många tillfällen. 


Andas, stanna upp. Ett steg i taget. Fortsätt hela tiden flytta ena foten framför den andra, den andra framför den första. Fortsätt gå. Annars kryp. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: