Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Fullt ös...

Kategori: Allmänt

Sommarlov har alltid varit jobbigt och oftast väldigt ensamt. Precis som på de andra loven brukade jag sitta själv på mitt rum och räkna ner tills skolan började igen. För några år sen började jag min färd ut ur min bubbla och mitt rum. För varje lov skulle jag hitta på något, tillsammans med någon eller ensam spelade ingen roll (det var såklart roligare när jag fick vara med någon). Jag började åka på läger och kollo. Jag gick promenader i stan och försökte hitta nya vänner. För varje lov som gick ville jag att aktiviteterna och dagarna utanför rummet skulle öka i antalet. Det är en stor förändring på hur det ser ut nu och vad som varit. Numera njuter jag av både stillasittande och aktiviteter!

Jag har aldrig lärt mig att planera fullt ut, jag kör på spontanitet. Det är både positivt och negativt att inte planera flera veckor innan något ska hända. Positivt då en blir lite överraskad, mindre besviken om händelsen en planerat inte blir av och att en lär sig hur mycket tid det egentligen finns på en dag eller ett lov! Negativt då en inte vet vad som händer sen, en kanske inte hinner förbereda sig praktiskt och/eller mentalt.

Detta årets sommarlov är det bästa lovet jag kan minnas...
(och det är inte slut än!)

Här är en lista på händelser under mitt sommarlov 2013:
#Funktionär på WestPride
# Första mötet på lundström (utredningen)
#Fira mors födelsedag
#köra min egna mc
#Åsundsholmslägret
#Bröllop (min flickväns syster har gift sig!)
#En vecka i helsingborg med älskling (mycket spontant men även lite planerat!)
#Stockholm Pride (möjligtvis)
#köra mer motorcykel
#kulturkalaset i gbg

...och däremellan ska/har jag vara/varit med vänner, familj och andra viktiga människor!

Det kommer lite bilder från lägret och sommaren senare!

Kraam på er!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: