Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Tisdag och det har inte vart en "vanlig" dag för mig!

Kategori: Allmänt

Mötet på Lundströmsmottagningen gick bra! Jag var en lättad och nöjd prick när jag gick därifrån. Även om det "bara" var ett introduktionsmöte för hen som jag pratade med, betyder det mötet mycket för mig! Det är starten på utredningen och ett steg mot att få leva fullt ut som kille!

Hen berättade om den långa väntetiden som kunde bli mellan mötena med läkare/socionomen/psykologen (som jag anade skulle finnas) , att utredningen tar lång tid för att en verkligen ska vara säker på att det är rätt och för att det inte ska göras några "misstag" (ca 2år) och hur de olika stegen eller faserna ser ut och vad/vem en ska prata med/om. Kommer uppdatera er mer om hur det går framöver!

Idag är det även min mors födelsedag! Jag och min bror köpte blommor och kort (jag köpte men han fick skriva på kortet ;)) som vi ställde blommorna i en vad på köksbordet så hon skulle se dem när hon kom hem. Hon blev jätte glad!
Segway i slottsskogen blev aktiviteten som vi genomförde tillsammans.
Min mor har aldrig velat fira sin dag förut. Men i år ville hon göra någon aktivitet med mig och min bror och det blev 60 minuter Segway! Körde som om det var en racerbil som hon satt i! Det är fart och fläkt i min mamma, sjukdomar och ålder stoppar inte henne från att vara våghalsig och testa nya saker! Inte just nu iallafall! (Förra året gick vi en höghöjdsbana 13 m upp i luften och jag trodde inte att jag skulle kunna genomföra det... Men mor bara gick!)

Kraam på er!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: