Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Det är psykiskt jobbigt och gör ont...

Kategori: Allmänt

...att vara transkille. Saker som att gå på stan, vara på stranden och duscha är för mig jätte jobbigt. Att dölja dem delar som för mig är fel och känslan av obehag är vardaglig. Jag hoppas på att snart kunna köpa en binder (förklaring på binder, det finns olika varianter. tex en "sportbehå" liknande och en längre liknar ett "linne". De har förstärkt framsida med flera lager av tyg så brösten "trycks in" eller "plattas till"). Just nu binder jag med bandage och har oftast en sportbehå över. Funkar hyfsat. Men om det går för många timmar och sitter FÖR hårt (ingen mening att det sitter för löst för då är det ingen mening att ha det) så gör det JÄTTE ont i revbenen. Jag lämnar inte huset utan att binda brösten för jag skäms för hur jag ser ut. Det är jätte jobbigt och gör väldigt ont. Jag kommer leva med det tills jag är klar med utredningen och har opererat bort dem. Jag längtar dit, tills jag är fri, tills jag kan vara den som jag är fullt ut, tills jag kan bada och gå i linne, tills jag har en platt bröstkorg... Jag hoppas på att få ett svar från PRV snart angående namnbytet... Det har gått 3 veckor sen jag fick brev om att de tagit emot min ansökan... Dem skriver på sin hemsida att det tar upp till 8 veckor innan beskedet kommer i brevlådan. Nu blev det långt... Men behövde få ut det någonstans... Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: