Hitta vilse

Om att vara vilse inuti mig själv och om kaoset runt omkring i mitt liv.

Vilja, våga, tro på dig själv!

Kategori: Allmänt

"Du kan bara du vill och när du tror att det tar stopp, då kan du gå ytterligare lite till. Du är stark du är modig. Du kan om du bara så vill" 
Det är refrängen i låten
 "Du kan bara du vill" som jag skrev för några veckor sedan. Jag skrev den efter att jag tänkt efter och förstått att det verkligen är så. 
Om du vill men inte kan just nu, ha kvar den viljan. Du kommer att klara av det du vill men du måste tro på dig själv och kämpa för det du vill. 

Det viktiga är vad jag kan se inuti mitt skal och vad andra kan eller vill är i vissa fall intressant men inget som jag ska ha fokus på. 
 
Att jag kan lösa sudoku halv fem på morgonen när en fastnat på ett försenat tåg hem, att jag kan le, sprida kärlek och att jag vågar ta in de vettiga saker och kunskap som personer berättar för mig. 
Vad jag kan och vem jag är, det är vad jag ska vara stolt över.

 

Jag vågar. Jag vill. Jag kan. 

Vågar du? Vill du? Kan du? 

Ingen kan vara bättre än vad du är, på att vara just du.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: